W Brazylii Lewis Hamilton musiał stawić czoła wielu przeciwnościom losu. Brytyjczyk w piątek został zdyskwalifikowany z wyników czasówki, dziś startował z 10. pola, a pomimo tego zdołał pokonać Maksa Verstappena, który prowadził po 1. okrążeniu. Kierowca Mercedesa swym triumfem zredukował stratę do Holendra do 14 punktów.
Ledwo zakończony weekend w Brazylii na pewno będzie mile wspominany przez żądnych wrażeń kibiców. W piątek dość nieoczekiwanie czasówkę wygrał Lewis Hamilton, ale w sobotę Brytyjczyk został zdyskwalifikowany, co w sprincie kwalifikacyjnym skrzętnie wykorzystał Valtteri Bottas. Niedzielne Grand Prix dopełniło całej dramaturgii.
A zaczęło się od całkiem znaczącej zmiany warunków, bowiem temperatura toru wyniosła aż 55 stopni Celsjusza, co stanowiło wzrost o 20 kresek względem nagrzania w sobotnim sprincie. Wobec takiego stanu rzeczy, niemal cała stawka (za wyjątkiem Tsunody) spodziewając się wyższej degradacji, zdecydowała się na zgodny wybór pośredniej mieszanki opon.
Start wyścigu przyniósł wiele akcji: zdobywca pole position, Valtteri Bottas, najpierw w "eskach Senny" stracił prowadzenie na rzecz Maksa Verstappena, a następnie, w zakręcie nr 4, dał się wyprzedzić Sergio Perezowi. Oprócz tego, zaczynający z 5. pola Lando Norris zahaczył o bolid swojego byłego zespołowego kolegi, Carlosa Sainza, i przebił swoją tylną oponę; 22-latek po tym incydencie oczywiście spadł na koniec stawki.
Ukarany i bardzo pokrzywdzony Lewis Hamilton nie tracił czasu na 10. pozycji, z której startował i już po pięciu okrążeniach gonił duet Red Bulla z 3. miejsca.
Wtem, na torze musiał pojawić się pierwszy i jedyny w tym wyścigu samochód bezpieczeństwa. Bernd Maylander został desygnowany do pracy z powodu wielu zalegających szczątków, które posypały się po kontakcie między Yukim Tsunodą a Lance'em Strollem. Japończyk niemało w tej sytuacji ucierpiał, bo nie dość, że musiał przedwcześnie zjechać do alei serwisowej, to na dokładkę dostał karę dziesięciu sekund.
Restart okazał się wyjątkowo spokojny - w czołowej dziesiątce nie doszło wówczas do żadnych zmian. Cisza na morzu nie trwała jednak zbyt długo, ponieważ wkrótce Hamilton zaczął zaciekle dobierać się do dzierżącego 2. lokatę Pereza.
Na 18. okrążeniu Brytyjczyk przeprowadził pierwszą próbę manewru, ale był z przodu tylko przez chwilę, ponieważ Meksykanin w pierwszej strefie DRS skutecznie skontrował. Natomiast garaż Red Bulla nie nacieszył się zbyt długo tą obroną, ponieważ gdy 7-krotny mistrz świata kilkanaście sekund później przeprowadził kolejną salwę, Perez był już w zasadzie bezradny.
Pierwsza tura pit stopów rozpoczęła się okolicach 27. okrążenia. To właśnie wtedy u swoich mechaników zameldował się Hamilton, co szybko znalazło naśladownictwo u Verstappena, który zjechał jedno kółko później. Obaj pretendenci do tytułu mistrzowskiego przywdziali twarde opony. Podobny zabieg zastosowała reszta stawki, poza zawodnikami Ferrari, którzy zakładając kolejny komplet średnich opon, niejako z góry zadeklarowali się co do strategii na dwa pit stopy.
Mercedes postanowił, by Bottas nie śpieszył się z wymianą ogumienia, co okazało się strzałem w dziesiątkę, ponieważ niedługo potem pojawiła się wirtualna neutralizacja (powodem były szczątki na torze). Fin zjeżdżając do boksów w tym momencie odebrał - prawie bez walki - 3. pozycję Perezowi.
Między pierwszą a drugą turą pit stopów działo się naprawdę niewiele, przynajmniej na samym czele stawki - Verstappen ciągle utrzymywał 1-1,5 sekundy przewagi nad drugim Hamiltonem.
Na 41. okrążeniu po kolejny komplet twardych opon zjechał liderujący Holender, wymuszając tym samym reakcję na Mercedesie. Ten najpierw ściągnął Bottasa, zaś Hamilton pozostał na torze jeszcze przez 3 kółka. Po wyjeździe z alei serwisowej strata Brytyjczyka do lidera wzrosła do około trzech sekund, na temat czego sam zainteresowany omieszkał nieco ponarzekać.
Ujadanie to okazało się jednak zupełnie niepotrzebne, ponieważ już na 48. okrążeniu as stajni z Brackley dogonił swojego wielkiego rywala. Ba, nie tylko dogonił, ale też przeprowadził zuchwałą próbę przed zakrętem nr 4. Verstappen z kolei zahamował bardzo późno i jadąc szeroko wywiózł w asfaltowe pobocze zarówno siebie, jak i przeciwnika. Sędziom to nie umknęło, ale po kilku minutach dyskusji komisja uznała, że nie trzeba podejmować żadnych działań. Show i walka o zwycięstwo mogło być kontynuowane.
Na kolejne bezpośrednie starcie nie trzeba było czekać długo, ponieważ na 59. okrążeniu (12 okrążeń przed metą) Hamilton w tym miejscu co poprzednio podjął kolejną i tym razem absolutnie skuteczną próbę wyprzedzania. Swojego prowadzenia urzędujący mistrz nie oddał już do końca i wpadł na metę z dziesięcioma sekundami przewagi nad Vertappenem. Podium uzupełnił Valtteri Bottas.
Tuż za nim znalazł się Sergio Perez, któremu w końcówce wyścigu powierzono zadanie wykręcenia najszybszego okrążenia. Za Meksykaninem wjechali kierowcy Ferrari, którzy w zasadzie przez cały dystans nie byli przez nikogo szczególnie nękani.
7., 8. i 9. lokata padła łupem kolejno Pierre'a Gasly'ego, Estebana Ocona oraz Fernando Alonso, którzy w drugiej części zmagań toczyli między sobą naprawdę zaciekłe pojedynki. Ostatnią punktowaną pozycję zgarnął Lando Norris, który przez incydent na starcie musiał przebijać się z ostatniego miejsca.
Do mety z powodu awarii technicznych nie dojechali Lance Stroll oraz Daniel Ricciardo.
14.11.2021 19:40
0
Niestety, ale nowy silnik bardzo pomógł Hamiltonowi. Inni stali jak słupki na prostych. Teraz Maxowi brakuje tego silnika, który został mu skasowany na Silverstone. Mam nadzieję, że jednak wygra ten, który w tym sezonie jest bardziej kompletny kierowcą, tj. Verstappen.
14.11.2021 19:41
0
Tempo Hamiltona kosmiczne, już wczoraj by wygrał, gdyby dostał więcej kółek. Jeśli Merc utrzyma taki poziom, to mają mistrzostwo. Dziwi mnie, że Verstappen kary nie dostał, za mniejsze głupoty sędziowie robili jakieś dziwne ruchy.
14.11.2021 19:41
0
Pcha ta FIA tego Red Bulla pod majstra pcha... Mam nadzieje, że karma ich jednak dopadnie.
14.11.2021 19:41
0
Wow Ale jazda Hamiltona !!!!! Kapitalna robota, pięknie!!!!
14.11.2021 19:41
0
Czy trzeba wysłać dostawę chusteczek do studia Eleven Sports ? :)
14.11.2021 19:42
0
Co za wyścig Hamiltona. Genialna jazda podczas takiego weekendu. A podobno nie wytrzymuje presji :-) Bolid Merca dzisiaj szybszy od Red Bulla. Max znów bezpardonowo na granicy przepisów. Zygzakowanie, jak na okrążeniu rozgrzewkowym.
14.11.2021 19:42
0
Verstappen wyjeżdża poza tor zyskując przewagę, zmienia kilkakrotnie kierunek jazdy na prostej, nie dostaje oczywiście żadnej kary, a eksperci tutaj i tak stwierdzą, że FIA faworyzuje Merca :D
14.11.2021 19:42
0
Hahah
14.11.2021 19:42
0
Auto lepsze o 2 sek
14.11.2021 19:43
0
@1 Płaczesz już, czy jeszcze nie?
14.11.2021 19:43
0
Żal pl
14.11.2021 19:43
0
Mercedes był szybki na tym torze i Hamilton wygrał. Brawo. Bottas dostał prezent w postaci darmowego pit stopu. Bo chyba by se z Perezem nie poradził.
14.11.2021 19:43
0
Jeżeli w Meksyku RBR zdominował, to tu Merc po prostu zmasakrował. A miał to być "tor RRB". Niebywałe, na co stać tą maszynę (oczywiście w odpowiednich rękach, choć jeszcze kilka kółek i Bottas by się dobrał do tyłka Maxowi), kiedy nie skręcają silników. Będzie to niezwykle trudna przeprawa przed czerwonymi bykami. :(( Ale dopóki nadzieja to wierzę w ostateczny sukces.
14.11.2021 19:44
0
Tym wyścigiem Ver przegrał tytuł. Ham bez problemu wygra resztę wyścigów z tym nowym silnikiem
14.11.2021 19:44
0
Świętna jazda HAM. Zasłużone zwycięstwo. Przeraża tylko jak wielki potencjał jest w samochodzie mercedesa z nowym, odkręconym silnikiem. Praktycznie nie było ani jednego auta, które mogłoby próbować się bronić. Wg mnie to lepiej dla mistrzostw. Więcej emocjii czeka nas w końcówce sezonu.
14.11.2021 19:44
0
Skoro Alonso nie dostał kary za Raikkonena w Austin to Verstappen nie powinien dostać kary za Hamiltona. Choć raz w życiu stewardzi są konsekwentni. Dobrze, że nie było kary i Hamilton mógł własnym wysiłkiem wygrać ten wyścig. Kosmiczne tempo i jazda LH. Niech mi nikt jednak nie wmawia, że RBR ma najszybsze auto. Dziś ich przewaga była druzgocąca.
14.11.2021 19:44
0
Jezeli w dwoch nastepnych wyscigach wygra HAM to przegoni w punktach VET
14.11.2021 19:44
0
C o do wypychania za tor. To nie ma co dyskutować im obu już to się nie raz zdarzało.
14.11.2021 19:45
0
Usunięty
14.11.2021 19:45
0
@13 ja liczę na dobrą walkę do końca. Może być ciekawie. W tym momencie nie wiem jednak czy to nie Mercedes jest w lepszej sytuacji. Nowy silnik, odkręcony wytrzyma kolejne 3 weekendy, natomiast Max będzie musiał kończyć z nieźle już zużytym bo teraz branie kary to już pozbawienie się jakichkolwiek szans.
14.11.2021 19:45
0
CO do zachwytów nad silnikiem Mercedesa radzę zwrócić uwagę, że Ric odpadł przez silnik spalinowy.
14.11.2021 19:46
0
@1 mam zapas chusteczek, chcesz? Tak samo z góry już mam dla Angry Tigera czy jak mu tam. Obaj pojechali jak zwykle genialnie, jednak bardzo kontrowersyjne zachowanie Maxa przy próbie wyprzedzania LH. Moim zdaniem - kara, ale z werdyktami nie dyskutuje się
14.11.2021 19:46
0
@14 przegrał nie przegrał jeszcze trzy wyścigi do końca.
14.11.2021 19:46
0
@16 A zygzakowanie na prostej startowej? @18 To Ver zdecydowanie częściej tak robi. Rozmowa z Fia najlepiej świadczy o tym, że w Red Bull byli scykani i bali się kary.
14.11.2021 19:47
0
z 20nw sobotę na 1 w wyścigu .....nie mam pytań, fantastyczny sezon.
14.11.2021 19:48
0
I teraz niech ktoś mi powie że Mercedes nie ma najlepszego bolidu To jest kosmos.Jak by Hamilton startował z Pole position to by i Maxa zdublował.Ludzie czy wy naprawdę nie widzicie potężnej przewagi Merca.
14.11.2021 19:48
0
Prawdziwy mistrz jest tylko jeden.
14.11.2021 19:48
0
Panowie to walka o tytuł mistrzowski. Gdyby Verstappen uszkodził Hamiltona to wówczas kara by się należała. Jechał bezpardonowo, trochę przesadził, ale obyło się bez kolizji. Myślicie, że Lewis by nie bronił pozycji, nawet na granicy faulu? Przepisy przepisami, ale tak jak było wielokrotnie wspominane - sędziowie nie mogą ingerować zanadto w walkę, bo kto to będzie oglądać? W tej sytuacji podjęli słuszną decyzję - pozwolili walczyć. Ostatecznie Hamilton i tak wygrał. Holender dostał ostrzeżenie i drugi raz już nie próbował zygzaku. W efekcie słusznie stracił pozycję. Jeżeli RBR czegoś nie zrobi, to ciężko będzie to utrzymać. Potwierdza się teoria, że jeżeli Merc w pełni korzysta z maszyny to RBR nie ma podjazdu.
14.11.2021 19:48
0
Ciekawie ciekawie!!!!! Się robi!
14.11.2021 19:48
0
@25 tak tak całą noc jechał. Człowieku co ty wymyślasz za rachunki.
14.11.2021 19:49
0
Mam prosty sposób na wygranie zdobycie obu tytułów przez merca w tym sezonie. Wymieniamy Ham silnik w każdym wyścigu, odkręcamy na 100% i mijamy na prostych wszystkich oponentów. 5 pozycji bolidem z innej ligi, z taką karą to tylko można się śmiać i brać bo darmo
14.11.2021 19:49
0
Wbrew sędziom, faulowany przez tego nie ukrywajmy jeżdżącego chama, cofnięty o 25 miejsc do tyłu (wyprzedził 24 kierowców co jest jakimś swoistym rekordem) i objechał drugiego Sennę. Wspaniałe zwycięstwo Wielkiego Kierowcy.
14.11.2021 19:50
0
BRAWO LEWIS!!! Genialna jazda. Mam wielką nadzieję, że puszki nie zobaczą mistrza, za te ich zakulisowe zagrywki.
14.11.2021 19:50
0
@23 Liczę na to że na którymś z tych 2 nowych torów Ver wygra, a na reszcie będzie drugi. Tylko będzie to bardzo trudne zadanie.
14.11.2021 19:50
0
Wielkie brawa Lewis !
14.11.2021 19:50
0
Świetny wyścig Lewisa. Pomimo tylu trudności zgarnia zwycięstwo i wraca do gry. Nowy silnik robi swoje (oraz nowe skrzydła czy inne Das-y 2.0), co da mu ogromna przewagę w ostatnich trzech wyścigach. Dzisiaj miał ogromna przewagę tempa nad Maxem i prędzej czy później wyprzedziłby go. Max dzisiaj zrobił wszystko, co mógł. Kara, dla mnie powinna być, chociaż rozumiem ze sędziowie nie chcieli się mieszać. Nie zdziwię się jeżeli RB weźmie nowy silnik w Katarze, jedyna nadzieja na odwrócenie mistrzostw. Drugie miejsce tam dalej daje nadzieje na walkę.
14.11.2021 19:51
0
Coś nie samowitego. Felipe Massa, który zadaje pytania Hamiltonowi. A razem walczyli o tytuł w 2008 roku. Piękna historia. A Max na mistrza ;)
14.11.2021 19:51
0
Gimbaza pewnie dalej twierdzi że merc to słaby bolid :D
14.11.2021 19:51
0
1 tysu. Dzisiaj Verstappen pokazał, że jest kompletnym piratem drogowym. ;) Zresztą nie pierwszy raz.
14.11.2021 19:51
0
@31 nie na wszystkich torach wyprzedza się tak łatwo.
14.11.2021 19:52
0
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA! Ale mi was nie żal redbullowce hahaha
14.11.2021 19:52
0
Ten brzydal z Holandii za szybko sobie zabrał ten ner 1 !!! Karma wraca. Lewis jest The Best !!!!
14.11.2021 19:52
0
No i co z tym Bottasem, który miał mieć wywalone. Po ostatnim wyścigu, gdy posypały się cięgi na niego dziś już nic nie odwalał.
14.11.2021 19:53
0
@Muni - e tam, Hamilton ma nadprzyrodzone zdolności i jedzie szybciej, niż fabryka dała. Wiadomo, że Merc ma zdecydowanie lepszy pakiet i to przez większość sezonu (od Węgier). Ale wielokrotnie to marnowali, plus musieli oszczędzać jednostkę, stąd RBR miał szansę. Szkoda straconych punktów. By wygrać z Mercem, trzeba mieć perfekcyjny sezon bez strat. Tego zabrakło Ferrari w latach 2017-2018 i RBR też w tym roku będzie ciężko. Zdecydowanie najlepszy zespół w historii tej serii. Ale hejterzy RBR i Maxa i tak powiedzą co innego. ;)
14.11.2021 19:53
0
Max, ogromny szacun, brawo za genialną walkę! Naprawdę robił co tylko mógł. Jak widać czarno na białym, Hamster wciąż dysponuje najszybszym bolidem. Max walczy z Mercedesem, a nie mistrzem prostej. Brawo Sergio za dodatkowy punkt za FL. Nie ma co się dołować, piłka nadal w grze i do samego końca jestem spokojny o mistrzostwo Maxa! :)
14.11.2021 19:53
0
Tak jeździ właśnie Mistrz. Brawo Lewis! Walka będzie do samego końca i wcale zwycięstwo Verstappena nie jest jeszcze przesądzone.
14.11.2021 19:54
0
@43 nic nie odwołał ale i nic nie pokazał. Gdyby nie darmowy pit stop to może z Perezem by się nie uporał.
14.11.2021 19:55
0
Brawa dla Hamiltona, dokonał niemożliwego. Maxiu dzisiaj prawie płakał przed dekoracją, nic dziwnego, w końcu dawno już nie został tak ośmieszony jak dzisiaj. Kibice na trybunach dość wyraźnie dali wyrazy wsparcia Hamiltonowi, jak widać nikt już nie ma ochoty oglądać kolejnych brudnych zagrywek Red Bulla z FIA.
14.11.2021 19:55
0
Obrona w wykonaniu Maxa - wypycham poza tor, zygzakuję na prostej a jak to nie skutkuje to walę z byka i eliminuję przeciwnika :) Jak widać, w bezpośredniej walce Max bez szans z Lewisem i nie mówcie, że to przez nową jednostkę. Kiedy Merc jeździ jak Merc, Red Bull nie ma podjazdu. Mamy 3 wyścigi do końca i bardzo liczę, że we wszystkich Hamilton stanie na najwyższym stopniu podium i obroni mistrza. Z dwojga złego wolę jego niż Verstappena, który już zapowiada, że będzie jeździć z #1. Patrzę na niego na wręczaniu pucharow i coś ten uśmiech taki nie za tęgi. Czyżby stracił pewność siebie co do tytułu? RBR mają teraz nie lada problem. Wymieniać jednostkę Maxowi czy nie. Ryzykować DNF. Szykuje się mocna końcówka sezonu
14.11.2021 19:56
0
Brawo Lewis !! Wyścig 5/10
14.11.2021 19:57
0
@44 wiadomo że RB ma lepszy pakiet na przestrzeni sezonu, tylko Ty i parę fanatyków próbuje zaklinać rzeczywistość w każdy weekend w którym To merc tryumfuje ;) Wystarczy spojrzeć na Austin gdzie Merc zawsze był mocny, a w tym roku nie miał żadnych szans z RB. Tempo Bottasa było porównywalne do Pereza przez większość wyścigu i gdyby nie VSC, to pewnie by go nawet nie wyprzedził ;)
14.11.2021 19:57
0
Do wyjazdu SC max przez kilkanaście okrążeni utrzymywał przewagę blisko 4 Sekund. Bez Drs Mercedes nie miał podjazdu do RBR. Następny wyścig juz dla Mercedesa taki piekny nie bedzie,
14.11.2021 19:57
0
Niewiarygodna jazda Merca i Hamiltona... jeden z tych weekendów i wyścigów które przejdą do historii F1.
14.11.2021 19:57
0
Teraz będzie wysyp antyhamiltonowców, że to tylko samochód pojechał tak. Ciekawe czy Bottas by zrobił takie same wyniki jak Hamilton w sobotę czy dzisiaj. Gdy Max na farcie w Rosji dojechał drugi(gdyby nie deszcz byłby 7) to były zachwyty. Dzisiaj wiadomo - tylko samochód zdecydował o zwycięstwie Hamiltona. Co za ból tyłka fanów Maxa.
14.11.2021 19:57
0
Niestety, to coś powyżej pod nr @42 już sam nie wiem jak nazwać, nie chcę obrażać tych biednych zwierząt...
14.11.2021 19:58
0
Davien 78, czyta się Ciebie z wielka przyjemnością :)
14.11.2021 19:59
0
W wykonaniu Mercedesa i Hamiltona mamy teraz starą dobrą F1, gdzie silnik spalinowy wytrzymywał jeden wyścig ale był wykorzystywany na 100 %. Nie zdziwię się jak co GP Hamilton będzie miał montowany nowy silnik, bo różnica tempa jest kosmiczna.
14.11.2021 19:59
0
Usunięty
14.11.2021 19:59
0
Do wszystkich, którzy tak krytykują Maxa za wypchnięcie Lewisa, albo za "zygzakowanie na prostej"... Za "zygzakowanie na prostej" dostał ostrzeżenie, koniec kropka, temat zamknięty... Za wypchnięcie? A ile Lewis dostał za wysłanie Maxa przy 300 km/h na ścianę? Śmieszne 5 sekund... Wiec darujcie sobie
14.11.2021 20:01
0
Bottas coś mówił, że wypuścili łatwy dublet. Może przy innej strategii Fina byłaby na to szansa. Chociaż patrząc na jego odrabianie strat to wątpię. Gdyby nie VSC to nie wiadomo czy uporałby się z Perezem.
14.11.2021 20:02
0
Dziadzio Newey chyba nie dotchnął pokrywy silnika samochodu z nr 33 (1). Zapomniał i poszedł z filmami do FIA i puszczał leśnym dziadziom jak się Hamowi skrzydło ugina.
14.11.2021 20:02
0
@T0ny - nie miał szans? :D Przecież Hamilton prawie to wygrał. W Austin dużo trudniej wyprzedzać człowieku, bo nie ma tam podjazdu. Ale ostatnie okrążenia dla Maxa były niezwykle trudne. To wy hamiltoniarze od początku sezonu mówicie nieustannie tym samym językiem "Verstappen wygrywa, bo ma dużo lepszy bolid. Hamilton wygrywa, bo jest genialnym kierowcą". Jesteście równie fanatyczni co verstappenowcy. Ja nie ukrywam, że jestem za Maxem i moje komentarze są często mało obiektywne (bardziej niechętny jestem Hamiltonowi, bo zamiast Holendra wolałbym z tytułem np. Leclerca). Ale wielu z was zwyczajnie udaje obiektywnych i na siłę robicie z siebie bezstronnych, mimo że tak nie jest. ;)
14.11.2021 20:03
0
@Danielson92 - jeszcze parę okrążeń i Max straciłby P3. Mogli zgarnąć dublet i to zdecydowanie. Stracona dla nich szansa, tak jak dla RBR w Meksyku.
14.11.2021 20:03
0
Verstappen moralną zwycięzcą. Wystarczyło kilka minut i już sekcja komentarzy zalała się szambem przez pseudokibiców Hamstera. Jeszcze gorzej, że Kempa pozwala na takie coś, zwłaszcza ze strony @andi66...
14.11.2021 20:04
0
Moralnym*
14.11.2021 20:04
0
12. 47. hubertusss Oglądaliśmy ten sam wyścig czy poszedłeś płakać przez ostatnie pięć okrążeń? ;D
14.11.2021 20:05
0
@63 Nie jestem pewien. Max, gdy go wyprzedził Hamilton to po prostu oszczędzał opony. Bottas średnio o nie dba. Wątpię, żeby Fin to zrobił to.
14.11.2021 20:06
0
@Angry Tiger - moralnym zwycięzcą? Nie przesadzajmy. Robił co mógł, ale dopuszczał się fauli. Dobrze, że nie dostał kary. Ale gdyby nie była to walka o tytuł, to zapewne by ją otrzymał. Ty i Tobie podobni - nie pisz w taki sposób, bo psujesz opinię osobom kibicującym obozowi RBR. Pozdro
14.11.2021 20:06
0
Co ta Aldona piepszy, że Hamilton nigdy nie wygrał startując do wyścigu z niższej pozycji niż szósta. A Hockenheim 2018?
14.11.2021 20:08
0
@Danielson92 - różnica w prędkości była duża. A więc nie zdziwiłbym się utracie pozycji. Max już nie naciskał, ale różnica w tempie i tak była duża. Dla dobra mistrzostwo dobrze, że Hamilton nie zniwelował więcej punktów, bo zwyczajnie jest w lepszym położeniu przed trzema finałowymi wyścigami.
14.11.2021 20:09
0
Nie jestem fanem Hamiltona ale... szacun.
14.11.2021 20:09
0
67. Danielson92 Raczej nie opony, tylko silnik, ale raczej mało prawdopodobne, by Bottas go wyprzedził. Ostatecznie w obronie mógłby wypchnąć go na bandę, albo halsować do mety. ;)
14.11.2021 20:12
0
Masakra jak się czyta niektóre komentarze. Psychofani jednego i drugiego pretendenta do majstra nawet nie udają, że chcą być obiektywni. Takie wylewanie frustracji jak koment @58 tylko nakręca innych a nic nie wnosi. Przydałaby się osobna sekcja komentarzy dla dorosłych heh
14.11.2021 20:13
0
@Skoczek130 Racja. Trochę dopuszczał się brudnych zagrywek ale generalnie świetna walka. Piłka nadal w grze...
14.11.2021 20:15
0
59. a!mLe$$ Teraz nie doszło do kolizji tylko dlatego że Hamilton nie jest takim samym debilem jak Max i potrafił odpuścić. Max na Silverstone nie potrwfil zachować się jak Hamilton dzisiaj to i sam wywalił się w bandę przy 300 km/h. Gdyby miał więcej oleju w głowie i zachował się rozsądnie to miałby dalej szanse walczyć w wyścigu, a tak skończył wyścig na pierwszym kółku zamiast mieć cały wyścig na odrobienie jednej pozycji.
14.11.2021 20:15
0
Jest szansa, że przed Abu Dhabi Lewis i Max będą mieć tyle samo punktów. Fajnie by było.
14.11.2021 20:17
0
Ciekawe co byłoby, gdyby Bottas nie skopał startu. Podejrzewam, że wtedy byłby pewny dublet Mercedesa, bo byli szybsi dzisiaj.
14.11.2021 20:17
0
Alonso też jest mega talent i gdzie był,półtora okrążenia za Lewisem.Więc nie mówcie mi że samochód nie gra roli A czemu Bottas nie jechał tak jak Hamilton,ponieważ przed wyścigiem miał wpojone żeby pilnować Red Bull i spoglądać gdzie jest Lewis. Więc zamiast jechać swój wyścig to musiał myśleć o wszystkim tylko nie o sobie i nie o swojej jeździe więc jak ktoś może mieć pełną koncentracjię na tym co robi.
14.11.2021 20:19
0
Mówią że Hamilton to święta krowa i nie dostawał nigdy kar w swojej karierze,a co robi FIA w przypadku Verstappena?To samo co robili w przypadku Ham,na wszystko mu pozwalają... To co robi Ver jak jeździ może się podobać ale to jest patologia,albo Ty ustąpisz albo wyjedziesz po za tor albo się rozbijemy...A potem jest płacz jak na SIlverstone że ktoś nie odpuścił i on się rozwala. Ale przede wszystkim to jest wina sedziów,pozwalają mu na to od dawna i teraz już ciężko Go za to karać. I nie mówię tego dlatego że go nie lubię czy jestem fanboyem Ham,bo jeśli wygra Ver mistrzostwo to złego słowa nie powiem po mimo tego że bardziej kibicuje Hamiltonowi od lat. Co do wyścigu no to majstersztyk Ham,Ver robił co mógł ale nie udało mu sie.Nie dziwie się Mercedes tą wymiana silnika zrobili robote,po za tym widać że w tych warunkach RB zżerał bardziej opony. Naprawdę jestem pełen podziwu mentalności Hamiltona.Że po takim weekendzie on zaczyna wyścig,jak czystą kartke i jedzie fenomenalnie. Szkoda że mając taki bolid Bottas nie wyprzedził Verstappena.Ale widać że Verstappen i Hamilton to inna liga,jeśli chodzi o mentalność i umiejętności. Brawo dla ferrari i alpine,dla Gasliego również. Dziwi mnie tylko to że RB mając taka przewagę punktową nad Mercem nie wymienia silnika u Verstappena,bo widać że jeśli chodzi o prędkość da się na pewno cos więcej wyciągnąć jeśli chodzi o silnik. Zapowiada się ciekawa końcówka sezonu i naprawdę jest to najlepszy sezon od lat F1 !
14.11.2021 20:21
0
Hamilton pojechał bardzo dobry wyscig ale nie oszukujemy się , gdyby nie strefa drs to nie wiem czy by na podium wskoczył . Każdy manewr wykonany w strefie drs bez najmniejszego kunsztu ścigania . Otwierasz skrzydło i lecisz obok jak samolot . Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Poczekajmy na tory gdzie z Drs nie jest tak łatwo. Maxowi wystarczy wygrać 1 wyścig a w pozostałych dojechać na 2 miejscu co nie powinno być takie trudne .
14.11.2021 20:21
0
I dobrze się stało. Miał tu Hamilton wygrać to wygrał. Tempo mieli zdecydowanie najlepsze, co prawda robotę robiły proste z drs, ale jednak byli najszybsi. Ale trzeba też dodać, że pomogły im również neutralizacje. Przynajmniej na koniec sezonu (w przypadku ewentualnego tytułu dla Maxa) nie będzie tłumaczenia, że w Brazylii sędziowie to i tamto. Co do kolejnego wyścigu, patrząc na specyfikę toru w Katarze, to myślę, że tam Mercedes nie będzie miał już tak łatwo.
14.11.2021 20:21
0
Fiu fiu. Jeśli Mercedes wykorzystał ostatnie wyścigi na sprawdzanie swojego silnika i poprawili co chcieli to marnie widzę szanse oponentów w sezonie 2022. A jeśli przy okazji zgarną tytuł w 2021 to szacunek.
14.11.2021 20:23
0
Podobno u Hamiltona znowu problem ze skrzydłem drs po wyścigu .
14.11.2021 20:26
0
Genialny Hamilton, genialny Mercedes. Upokorzony Maksymilian. Coś pięknego na zakończenie długiego weekendu. Brawo Lewis!
14.11.2021 20:28
0
69@ Aldona razem z tym w za dużych okularach zaczęli się interesować f1 od tego sezonu...
14.11.2021 20:29
0
- [ ] Jeden z najciekawszych wyścigów w sezonie. Trzymał w napięciu od początku do samego końca dzięki Lewisowi który zafundował Brazylijskim kibicom świetne widowisko. Kara a później start w sprincie z ostatniego pola i deklasacja czołówki pokazała, że mistrz jest w wybornej formie pod koniec sezonu. Zawsze tak było czy to w walce z Rosbergiem czy z Vettelem. - [ ] Drugi z powodów dla który uważam ze dzisiejszy wyścig był bardzo ciekawy to Verstappen bo po raz pierwszy oglądając jego jazdę dostrzegłem, że gościu jest na prawdę mocny w bardzo szybkim bolidzie. Dzisiaj pokazał, że pomimo słabszego bolidu w tym wyścigu robił co mógł aby obronić P1 i pokazuje to jak bardzo jest zawzięty i to jest jego mocna cecha. Chociaż dal ciała z tym wypchnięciem poza tor Lewisa bo to było mocno nieprzepisowa obrona bo nie dość, że wypchnął rywala to sam wypadł z toru. Jeśli byłby większy tłok tak jak na starcie to taki manewr mógłby skutkować dużą kolizją a takie rzeczy się powinno karać. Ale, że Lewis tak czy siak uporał się z Maxem to jakakolwiek decyzja w tej sprawie nie miała by żadnego efektu. Także Masi masz farta. - [ ] Pewnie większość formuowiczów będzie pisała, że Merc w tym wyścigu był szybszy, okej był i to było widać szczególnie na prostych ale tylko Hamilton potrafił to wykorzystać nie to co ten marny i słabiutki Bottas. Od samego początku dzisiaj pokazał dzisiaj jak bardzo jest cienki i nigdy nie zasługiwał na bolid merca, taka jest prawda. Dzisiejszy sarkazm Hamiltona przez radio w wyścigu z pytaniem do Boną na której pozycji jest Bottas ?Good Job? mówi wszystko? Merol dzisiaj spokojnie powinien mieć dublet. - [ ] Tak czy siak Merol jest piekielnie szybki i tytułu nie można pod żadnym pozorem przypisywać Maxowi.
14.11.2021 20:29
0
Wiecie co odróżnia Mercedesa od RBR w latach dominacji? To, że Mercedes potrafi na przestrzeni sezonu zakamuflować swoją przewagę i nabierać niedzielnych kibiców.
14.11.2021 20:29
0
Jak wygrywa Max to wygrywa Max, jeśli wygrywa Lewis to wygrywa bolid... żałośni miłośnicy puszek...
14.11.2021 20:33
0
Czyli to, że Bottas puścił Hamiltona chwilę po starcie miast walczyć jak mężczyzna nie miało znaczenia ? Przecież ma kontrakt w Alfie, nie musi zabiegać o względy Wolffa a mimo to pokazuje swoją naturę wingmana. Kunszt Hamiltona - wyprzedzanie na DRS autem z nowym silnikiem. Brawo!
14.11.2021 20:36
0
@87 Po każdym mocnym wyścigu Mercedesa jest twierdzenie, że są najlepsi i będą dominować w kolejnych. Tak było po Turcji. Co stało się potem? W Austin Red Bull równie szybki, (a miał tam dominować Mercedes) w Meksyku byli poza zasięgiem. Także nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu, bo w Katarze znów Red Bull może być szybszy.
14.11.2021 20:37
0
Tor sprzyja drs i dzięki temu wygrał LH , gdyby ściągali się na torze w którym drs nie odgrywa najważniejszej roli to by dojechał może 2 .
14.11.2021 20:37
0
Szanowny autorze artykułu: ujadają zwierzęta zwane psami. Chyba coś Ci umknęło w kwestii wydawania dźwięków przez ludzi i zwierzęta. W studiu E11 po wyścigu zachwyty nad jego zwycięzcą, a przed nim wszyscy zgodnie typowali Verstappena. Nawet się nie zająknęli nad swoimi nietrafionymi typowaniami. @45 Zły Tygrysku: kto lub co to jest Hamster? Bo mnie się wydaje, że to chomik. Powiedz mi, który z kierowców nosi takie nazwisko czy imię? A może poziom chamstwa i prostactwa przesłania Ci wszelkie pojmowanie świata? Gdy wygrywa Hamilton dostajesz jakiegoś amoku. A gdzie ta genialna walka Twojego idola? W wypychaniu poza tor czy w zygzakowaniu? Na Twoim miejscu nie byłbym taki spokojny o mistrzostwo Holendra. @55 przecież już swoim nickiem obrażasz biedne zwierzęta. @59 Max też dostał śmieszne ostrzeżenie za zygzakowanie, a w GP WB walnie przyczynił się do kontaktu ze ścianą - Hamilton mu to tylko ułatwił, wręcz nie przeszkadzał.
14.11.2021 20:38
0
Brawo Lewis Hamilton.
14.11.2021 20:39
0
@83. Przed wyścigiem skrzydło było sprawdzane, więc ponowny wałek puszek nie przejdzie.
14.11.2021 20:40
0
@89. MateuszJ Bottas jest pracownikiem Mercedesa do końca sezonu, a zadaniem pracownika jest wykonywać polecenia pracodawcy. Tyle w temacie. Łaski nie robi, taką ma robotę.
14.11.2021 20:49
0
@5.Tak
14.11.2021 20:49
0
W zakręcie Verstappen był z przodu, miał prawo wypchnąć drugiego kierowcę z toru. Hamilton zawsze powtarza jak ważne jest by w zakręcie być o włos przed rywalem, i nawet gdy nie jest, to szuka wymówki, że jednak był. Bolid zespołu pamiętającego austriackiego malarza był dziwnie szybki. I to w weekend gdy zostało udowodnione przez nich regulaminu technicznego. Pytanie czego nie zauważono, co urywało całe dziesiąte części sekundy na okrążeniu.
14.11.2021 20:50
0
@89 Nie bądź hipokrytą bo aż ręce opadają. Verstappen ma Pereza i Tsunodę. Ci dwaj toksyczni starcy z RB są w stanie zepsuć im wyścig byleby Max był szczęśliwy.
14.11.2021 20:51
0
Mam nadzieję że czar.owieczki Luiska ...takie jak berko czy sliwa007 ćwiczą co wyścig ze swym pasterzem klękanie.Bo jeszcze 3 wyścigi i będziecie klękać przed czer.bykiem i hondą haahhhhaaaa.
14.11.2021 20:52
0
@90 Tyle tylko że sezon zbliża się ku końcowi i nie ma miejsca na blefowanie. Zobacz z jakiej pozycji HAM był w stanie wyprzedzić VER pomimo ekstremalnej obrony tego drugiego. HAM przed tym manewrem pokonał około 10 kółek w odstępie 1-1,5 sec od Maxa. Lewis mimo to miał opony w lepszej kondycji niż kierowca RBR który jechał bolidem z większym dociskiem i w czystym powietrzu.
14.11.2021 20:55
0
Cóż jeśli ktoś napisze, że Lewis jest złym i nie wybitnym kierowcą zasługującym na tytuły wszechczasów to niech idzie do lekarza okulisty lub psychiatry. Niesamowite osiągnięcie, nie ma innego kierowcy na świecie mogącego się pochwalić takim dokonaniem. Oglądam F1 od lat 80tych i nie pamiętam niczego podobnego.
14.11.2021 20:56
0
Lewis rozpiął pasy na okrążeniu zjazdowym i przedstawiciel Mercedesa musi stawić się u sędziów... To co, DSQ ? xD
14.11.2021 20:57
0
@102.Lewis podniósł szybkę za dużo w kasku ......
14.11.2021 21:00
0
Niestety, ale to lewis wygra mistrzostwa. Bardzo dziwi mnie fakt dlaczego rbr niezdecydowal sie na nowy silnik spalinowy i 5 miejsc do tylu jak lewis ruszal z 10 miejsca. Mega dziwne, max chce przejechac wszyatkie wyscigi od soczi na tym silniku ?? To powodzenia xddd
14.11.2021 21:02
0
@104.Ja mam nadzieję że wygra uczciwość i sprawiedliwość zobaczymy jeszcze będzie ciepło .....
14.11.2021 21:05
0
@101 czlowieku, lewis jest szybki bardzo to jest fakt, ale piszesz bzdury, bo gdybys dal w 2014 do merca na wszystkie te lata alonso czy verstapena to bylo by to samo. Powiedz tak po ludzku ale tak najnormalniej w swiecie ile tytulow zgarnol by ten lewis jakby w 2014 poszedl do mcl ?????...
14.11.2021 21:05
0
@100 Zgadza się, ze Mercedes był dzisiaj szybszy. Chociaż Bottas do końca tego nie wykorzystał. Nie mówię nawet o dublecie, ale gdyby nie VSC, to mógłby mieć problemy z pokonaniem Pereza. Tylko, że to nie pierwsza sytuacja w tym sezonie w której wydawało się, że Mercedes zacznie dominować, a nic takiego potem nie miało miejsca. Zobaczymy, jak będzie w kolejnych wyścigach. Stawiam na wyrównaną walkę.
14.11.2021 21:07
0
@106 Tyle samo co każdy mistrz w f1 ...
14.11.2021 21:12
0
Usunięty
14.11.2021 21:20
0
A Aldona dalej swoje, że Lewis po raz pierwszy w karierze wygrał startując dalej niz z 6 miejsca. HOCKENHEIM 2018 KURWWW..... z resztą wspominaliście o tym GP w studio dzisiaj
14.11.2021 21:21
0
@106 Fernando masz rację, jest możliwe, że zdobył by w mercedesie tyle samo tytułów co Lewis jednak jest dość konfliktowym człowiekiem i niestety zaprzepaścił swoją karierę. Czy Verstapen? nie sądzę, jest dobrym kierowcą i dość szybkim, ale moim zdaniem nie wybitnym, jeśli zdobędzie tytuł w tym roku możliwe, że będzie miał szansę na spektakularną karierę, jednak, jeśli mu się to nie uda to zgaśnie szybciej niż się wszystkim wydaje i podzieli losy ojca, czyli mistrza bez mistrza.
14.11.2021 21:23
0
@109 Oglądałem :) Rozbijanie bolidów uważasz za dobre ściganie? Prawda jest taka że formuła się zmieniła nie jest taka jak 15 lat temu. 15 lat temu nie był potrzebny drs żeby wgl można było myśleć o zbliżeniu się do bolidu czy ewentualnym wyprzedaniu. Ktoś może mieć jaja ale rozumu nie mieć...
14.11.2021 21:26
0
To wywozenie poza tor robi sie komiczne, a sedziowie robia z siebie posmiewisko. Tak dalej pojdzie, to niedlugo wyscig przeniesie sie na przedmiescia Sao Paulo, bo jeden wywiezie drugiego 20km poza tor, a sedziowie nie beda w tym widziec nic istotnego. A co do samego wyscigu, to bardzo fajnie sie to ogladalo. Szkoda tylko, ze PER i BOT tak bardzo odstaja od swoich nr1, bo wyglada to jak wyscig zupelnie innych teamow. Tak jak przez ostatnie lata RBR byl na ziemi niczyjej, tak teraz jest Ferrari - totalna nuda u nich. Zobaczymy co przyniesie przyszly sezon i nowe bolidy.
14.11.2021 21:36
0
@110 Aldona o tym nawet na twitterze napisała. I tacy ludzie uważają się za ekspertów i występują w telewizji. Brak słów.
14.11.2021 21:38
0
@113 Dokładnie, powoli zasady się zmieniają i wychodzi na to że zamykasz oczy i opóźniasz hamowanie nie myśląc o konsekwencjach, to już przestaje być sport, kiedyś decydująca była pozycja bolidu na wejściu w zakręt a nie pozycję w apeksie i za taki manewr była by surowa kara, bo jest to arcy niebezpieczny manewr. Cóż Verstapen otrzymał zapewne jasne instrukcje, jeśli chodzi o możliwą kolizję. Dobrze, że Lewis potrafi zachować zimną krew.
14.11.2021 21:46
0
97. giovanni paolo Chyba jesteś niepoważnym człowiekiem skoro piszesz że przed 4 zakrętem Verstappen był przed Hamiltonem i miał prawo na cokolwiek. Przed dohamowaniem do zakrętu Hamilton był przed Verstappenem. Co się dzieje dalej. Verstappen UMYSLNIE opóźnia zakręt i go przestrzela doprowadzając do tego że nie mieści się w zakręcie. I tylko przytomne zachowanie Hamiltona, który PO RAZ KOLEJNY ODPUSZCZA, sprawia że nie dochodzi do kolizji. Dlaczego w Meksyku Hamilton nie przestrzela zakrętu wypychając poza tor rywali po zewnetrzej stronie toru? Bo nie jest debilem i potrafi się ścigać. Verstappen tego nie potrafi. Absurdalny jest brak kary dla Hamiltona. I jeszcze komentarz Horner "dajmy im się ścigać". Ciekawe dlaczego ten fałszywy gnój nie mówił tak po Silverstone gdzie Max także zachowywał się jak idiota przez co zaliczył dzwona przy 300 km?
14.11.2021 21:50
0
Błąd. Absurdalny jest brak kary dla Verstappena za umyślne przestrzelenie zakrętu. I już nie chodzi o to że wypchnął rywala z toru. On w ogóle wyjechał poza tor w tym zakręcie. Absurd. FIA zrobi wszystko aby namaszczony na następcę Hamiltona i nowa twarz F1 Verstappen zaczął coś znaczyć w F1. To już nie jest sport tylko marketing. Ciągnąć i kreować własne gwiazdy.
14.11.2021 21:52
0
Wylew szamba w komentarzach niesamowity, kolejny zajebisty wyścig zapewniający emocje od początku do końca a wy zamiast to docenić po 4 latach stypy wolicie poobrzucać się gównem przy cichej aprobacie administracji. @Wyścig Całe GP niesamowite od dawna nie było tak interesującego weekendu jak ten, Mercedes i Hamilton w 100% zasłużyli na zwycięstwo z kolei Bottas znowu duże wahania formy od świetnych kwalifikacji i sprintu po przeciętny wyścig, RBR widać nie miał tempa i mógł tylko minimalizować straty, co do reszty to szkoda RIC i NOR zdecydowanie nie mają szczęścia na koniec sezonu i mogą jeszcze przegrać 3 pozycję z Ferrari, które po 2 latach tragedii znowu zaczyna walczyć w czołówce choć Sainz wypadł bardzo słabo w wyścigu, Tsunoda po raz kolejny zawodzi, dostał auto pozwalające walczyć w czołówce a zamiast tego kończy na szarym końcu i powoduje zamieszanie często niszcząc GP innym zawodnikom przez co cały ciężar walki z Alpine i pomaganiu RBR spoczywa na Gaslym, Aston Martin to zespół który najlepiej przemilczeć, co do ostatniej trójki to nie zwrócili szczególnej uwagi. Pozostaje mieć nadzieję iż ostatnie 3 GP utrzymają równie wysoki poziom.
14.11.2021 21:56
0
@116 najwyraźniej nie widział widoku z kamery Lewisa, skierowanej do tyłu. Było ewidentnie widać, że tylna oś Red Bulla jest za linią tylnego skrzydła Mercedesa. Max byłby przy wejściu w zakręt z przodu jeśli jego bolid byłby ze 2-3 metry dłuższy
14.11.2021 22:00
0
@28 "Potwierdza się teoria, że jeżeli Merc w pełni korzysta z maszyny to RBR nie ma podjazdu." To chyba teoria z 2014 roku.
14.11.2021 22:13
0
nonam3k to dlaczego ham był na mecie przed ver z przewagą ponad 10 sekund ? Przeciesz nie miał drs .
14.11.2021 22:14
0
przed chwilą Marko mówił, że zastanawiają się co zrobić, wezwali już również speców z Hondy, ale przyznał otwarcie, że tyle nie będą w stanie samym silnikiem nadrobić do Mercedesa :-)
14.11.2021 22:16
0
Odnośnie wypychania przez Maxa , niestety DRS doprowadza do takich sytuacji , walczysz o tytuł a koleś za tobą zapierdala 30km/h szybciej na prostej dzięki sztucznemu drsowi , tylko opozniajac hamowanie masz szanse na obrone. Kazdy z was zrobiłby tak samo gdyby walczyl o mistrza wiec przestanie juz pierdzielic. Zjezdzaja inni Hamiltonowi z drogi to jest placz , znajdzie sie jeden z jajami co sie stawia to tez płacz.
14.11.2021 22:16
0
@charli3 - w 2014 roku nie musieli używać w pełni jednostki. Inaczej dublowaliby stawkę w każdym wyścigu. ;)
14.11.2021 22:17
0
@Glorafindel - F1 zawsze była biznesem i marketingiem, w dalszej kolejności sportem. Bo jaki to sport, że tylko dwóch driverów ma do dyspozycji sprzęt pozwalający walczyć o tytuł. ;)
14.11.2021 22:19
0
121. Jesteś tak mało inteligentny żeby sobie samemu odpowiedzieć? Oczywiście ze max mogli się utrzymać za Lewisem 1-2sek ale wiedział ze i tak go nie wyprzedzi na prostej wiec myśląc logicznie odpuścił i dzięki temu przedłużył życie silnika który musi do końca wystarczyć.
14.11.2021 22:20
0
Kumpel jechał swoim 2.0, ja 5 min za nim swoim 3.0, dogoniłem go i prześcignąłem, kurcze jestem lepszym kierowcą. Potem się zamieniliśmy i kumpel wygrał, kurcze to on jest lepszym kierowcą. I teraz już nic nie rozumiem dlaczego jeden raz ja a drugi raz on. Bo przecież silnik chyba nie ma znaczenia. ;-)
14.11.2021 22:20
0
To jest śmiech na sali, żeby Hamilton startując z 10 pola był w stanie wyprzedzić wszystkich i jeszcze zyskać 10 sekund przewagi. Jeśli nie było znowu coś było lewego z autem to Mercedesowi powinno się z automatu przyznać tytuł mistrzowski i wykluczyć z pozostałych wyścigów. Żeby chociaż innym dać jakąkolwiek szansę.
14.11.2021 22:39
0
@124 Dlatego piszę, że to teoria z 2014 ;)
14.11.2021 22:58
0
@127 Biziscoot F1 to nie tylko silnik. To jeszcze aerodynamika, to jeszcze podwozie, to jeszcze niezawodność. Nie od dzisiaj Mercedes ma mocniejszą jednostkę napędową i nie od dzisiaj Merc zawsze dominował na torach gdzie są dłuższe proste odcinki. Red Bull zawsze miał słabszą jednostkę napędową ale nadrabiał te braki konstrukcją i bardziej sprzyjają im tory wolniejsze gdzie większe znaczenie ma docisk auta, a nie jego moc na prostych. W tym roku Merc ma większe problemy z dociskiem niż kiedykolwiek przez zmiany w tym sezonie przez co mocno stracił na swoich wynikach. Red Bull z kolei też ma zdecydowanie lepszy silnik od Hondy, który w dużym stopniu zminimalizował przewagę osiągów Mercedesa nad Red Bullem. To wszystko przekłada się na tegoroczną rywalizację. No ale trzeba mieć coś w głowie aby to zrozumieć. Jak chcesz podawać jakieś przykłady to bądź w tym konsekwentny. Na prostej silnik ma o wiele większe znaczenie niż w krętych uliczkach. I o ile na prostej swoim 3:0 dałeś radę dogonić kolegę z jego 2.0 tak w ciasnych uliczkach mógł byś tego nie osiągnąć mając dla przykładu cięższe auto albo mniej zwrotne. Przykre, że trzeba takie rzeczy tłumaczyć komuś kto rzekomo interesuje się motorsportem. NIEWIARYGODNE
14.11.2021 23:11
0
Wydaje mi się ,że FIA bała się decyzji o karze. Nie chcę nawet mówić jakie piekło by się rozpętało. Szkoda. Myślę, że jakbyśmy obejrzeli powtórki z tego sezonu na bank znaleźlibyśmy podobną sytuację, gdzie kara była. Nawet podejrzewam, że Merc wniesie skargę. Czuję +5 sekund w powietrzu. Odnośnie Lewisa, co by nie pisać, 101 zwycięstw(35% ) , mówi samo za siebie...., Podoba mi się u niego ta agresywność przy wyprzedzaniu. a Jeżeli nie może wyprzedzić, to siedzi komuś na ogonie, próbując zmusić rywala do błędu, nie odpuszcza. W połączeniu z najlepszym sprzętem tworzą maszynę do wygrywania, Mam nadzieję, że psychika u Max-a wytrzyma i zobaczymy wspaniałą końcówkę tego pięknego sezonu. Po 10 latach posuchy, w końcu coś się dzieje.... Pozdrawiam i do następnego
15.11.2021 07:51
0
Po naciśnięciu przycisku i odblokowaniu silnika Merc przejeżdza obok innych bolidów jak by były z innej serii. Włączając w to RBR. Jakby nie limity silnikowe to by była przewaga po 1 sek nad RBR. Ale Gimbaza się podnieca wyprzedzaniem aut GP przez Hama w sobote XD
15.11.2021 08:27
0
@132 mafico "Po naciśnięciu przycisku i odblokowaniu silnika Merc przejeżdza obok innych bolidów jak by były z innej serii" Nie Mercedes tylko Hamilton.
15.11.2021 16:24
0
@kwiknick - nic by nie zdziałał, gdyby nie kosmiczny sprzęt. ;) Jest klasowym zawodnikiem, ale osiągów auta się nie przeskoczy.
15.11.2021 16:43
0
Hamilton dokonał niemożliwego. Zarówno sobota jak i niedziela wręcz mistrzowskie w jego wykonaniu. Niezwykle agresywna i precyzyjna jazda. Należało mu się zwycięstwo w Sao Paulo. Piękny wyścig!
15.11.2021 22:24
0
@133 Dokładnie :) @134 Każdy ma kosmiczny bolid, nie tylko Mercedes :)
16.11.2021 19:41
0
Czyli to, że Bottas puścił Hamiltona chwilę po starcie miast walczyć jak mężczyzna nie miało znaczenia ? Przecież ma kontrakt w Alfie, nie musi zabiegać o względy Wolffa a mimo to pokazuje swoją naturę wingmana. Kunszt Hamiltona - wyprzedzanie na DRS autem z nowym silnikiem. Brawo!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się